Obecnie wiele osób uważa i mówi że urządzonko napędzające e-papierosa to bateria, jest to błąd, to urządzonko nazywa się akumulatorem, kiedyś na początku funkcjonowania branży z papierosami elektronicznymi faktycznie, do napędzania urządzenia używało się baterii, a konkretnie baterii alkalicznych, zrezygnowano z tego dlatego że miały one masę wad, na przykład: częsta konieczność ich wymiany oraz krótki okres działania, nie były wygodne dla użytkowników oraz korzystanie z nich musiało się wiązać z niemałymi kosztami. Dlatego też w coraz to nowszych badaniach testowano używanie w e-papierosach akumulatorków, padło na akumulatory litowo-jonowe, przypominają one te które znajdują się w telefonach komórkowych, inne rodzaje “baterii” zeszły na dalszy plan, były jeszcze co prawda przez jakiś czas używane ale najczęściej w papierosach elektronicznych jednorazowego użytku, tak aby nie wymagały ponownego ładowania po wyczerpaniu. Znacznej części użytkowników zależy na funkcjonalności urządzenia, między innymi na tym aby była możliwość ponownego naładowania oraz dość długi czas pracy, to właśnie tego oczekują od akumulatorów a te idealnie spełniają ich wymagania w dodatku można je ładować za pomocą powerbanków, co daje możliwość korzystania z urządzenia poza domem przez naprawdę długi czas. Akumulatory różnią się od siebie napięciem jakie mogą generować, od napięcia zależy oddawany smak oraz ilość i gęstość wytwarzanej chmury, niektóre urządzenia mają możliwość regulowania napięcia, wtedy użytkownik może sam dostosować sobie pracę urządzenia do swoich potrzeb i preferencji. Kolejna różnica to pojemność, która przekłada się na czas pracy urządzenia na jednym ładowaniu, oczywiście dla użytkownika im dłużej działa tym lepiej, sama pojemność baterii ma przełożenie na wielkość e-papierosa dlatego te z największą pojemnością znajdują się z reguły w większych i zarazem droższych modelach ma to swoje uzasadnienie ponieważ większe oraz mocniejsze e-papierosy, zazwyczaj mody potrzebują więcej mocy do pracy. Akumulatory różnią się od siebie również sposobem ich uruchamiania, dzieli się je na dwa typy, pierwszy automatyczny i drugi manualny czyli ręczny, te mają blokadę, chroni ona przed przypadkowym naciśnięciem guzika i wyładowaniem baterii które przy okazji spaliłoby grzałkę. Blokady reagują najczęściej na szybkie pięciokrotne kliknięcie w guzik odpowiadający za pracę urządzenia, zdarzają się jednak też inne przypadki, przykładowo na e-papierosie może być zamontowany zwykły przełącznik bądź suwak, wtedy to one odpowiadają za pobudzenie akumulatora do pracy, w tym przypadku aby się zaciągnąć użytkownik musi przytrzymać guzik, a po zaprzestaniu wapowania z powrotem włączyć blokadę. W systemie automatycznym akumulator włącza się sam i rozpoczyna przekazywanie mocy kiedy tylko użytkownik zaczyna się zaciągać, zabieg taki jest wykonalny dzięki zastosowaniu systemu podciśnieniowego, który reaguje na zmiany ciśnienia i uruchamia się tylko wtedy kiedy trzeba, przy takim rozwiązaniu urządzenie nie ma możliwości włączyć się na przykład będąc w kieszeni, a więc montowanie blokad byłoby bez sensu. Zarówno pierwsze jak i drugie rozwiązanie ma swoich zwolenników, trzeba jednak podkreślić że system z uruchamianiem automatycznym występuje tylko i wyłącznie w małych urządzeniach typu POD, co z pewnością nie jest dobrą informacją dla miłośników modów. Wybór akusa do e-papierosa jest kwestią indywidualną, to znaczy że nie ma urządzenia które będzie odpowiadało każdemu, więc przed zakupem wypadałoby pomyśleć w jaki sposób będzie użytkowane, i dobrać takie z najodpowiedniejszymi Właściwościami, dobór odpowiedniego akumulatora zależy między innymi od częstotliwości palenia, im częściej i intensywniej będzie on eksploatowany tym pojemniejszy powinien być, zależy to również od stylu życia, np. jeżeli praca wymaga od użytkownika długiego przebywania poza źródłem zasilania lub nie daje możliwości skorzystania z gniazdka na przykład przez natłok pracy to ten akumulator też musi być pojemny aby nie wymagał ciągłego noszenia powerbanka, W takiej sytuacji częsta konieczność ładowania na pewno sprawiałaby nie lada problem i użytkownik nie mógłby się cieszyć urządzeniem tak jakby chciał, a czasami mógłby się nawet irytować, zwłaszcza że nie wszystkie E-papierosy mają możliwość korzystania z niego podczas ładowania. Będzie to tym bardziej kłopotliwe I ciężkie dla użytkownika że ciągłe odłączanie i Podłączanie do ładowania tylko po to aby wypuścić jedną lub dwie chmury może całkowicie zabrać przyjemność z wapowania. Dodatkowo jeżeli praca wymaga częstego i długiego przebywania poza domem lub biurem warto rozeznać się jakie właściwości ma Dany akumulator, niektóre z nich są bardziej lub mniej podatne na skrajne temperatury co może się wiązać z szybszym psuciem akusa. Wszystkich informacji na temat akumulatora można się dowiedzieć od sprzedawcy w sklepie, początkujący mogą się go również podpytać o rady bo prawdopodobnie sprzedawca w sklepie z e-papierosami będzie już miał mniejsze lub większe doświadczenie w tych tematach, w takim razie nic nie stoi na przeszkodzie aby zadać mu kilka pytań a ten prawdopodobnie bez problemu rozwieje wszelkie wątpliwości i doradzi wybór najlepszego akusa dla klienta.